• در شام نیز چنانکه دیدیم آثار ناخشنودی پدید گشت، تا آنجا که یزید از روی ناچاری به ظاهر خود را یکی از ناخشنودان از کشته شدن پسر دختر پیغمبر نشان […]
  • «و اما حق اللسان فاکرامه عن الخنی و تعویده علی الخیر و حمله علی الادب و اجمامه الا لموضع الحاجه و المنفعه للدین والدنیا و اعفاوه عن الفضول الشنیعه القلیله […]
  • اشارهو الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین. [۴۷۷].خشم خود را بر خود چیره نکردن، بخشودن خطاکاران و شفقت بر ناتوانان از خصلت خاص و شناخته‌ی رسول […]